HAMAR: Det er tredje gangen kronekampen blir arrangert. Nå er beløpet altså økt til to kroner.
Målet er å få med 40 bedrifter, og taket er satt til 4.000 tilskuere.


4.016 tilskuere i fjor


Det ligger en liten utfordring i at det er lørdagskamp, men kommer det 2.500 tilskuere betyr det 200.000 kroner i Dragons-kassa.
- Målet vårt er å få inn 150.000 kroner, men vi håper på 200.000 kroner, sier Kim Skogheim, som var med på å dra i gang kronekampen for to år siden, sammen med Filip Tombre.
I fjor kom det 4.016 tilskuere. Det ga 168.000 til klubbkassa. Da betalte bedriftene en krone per tilskuer.


Vise seg fram


- Folk må møte opp. Ishockey er glimrende underholdning, sier en glødende engasjert Kim Skogheim.
- Vi fikk inn 30 firmaer den første dagen vi ringte rundt, så responsen har vært veldig bra, sier Kim Skogheim, som håper å vekke hockeyinteressen hos flere.
- Det er viktig for Storhamar å vise seg fram. Halvparten av firmaene er ikke sponsorer i dag. Vi håper å rekruttere noen nye tilskuere gjennom denne kampen også. Det er sikkert flere fra disse firmaene som ikke har sett så mye hockey tidligere.
Han synes det er moro å kunne bidra med penger til en klubb han er glad i.
- Det er ikke lett å drive et idrettslag, og dette er kjærkomne penger for Storhamar, sier Skogheim.


- Viktig engasjement


Daglig leder i Dragons, Carl Oscar Bøe Andersen, setter stor pris på engasjementet rundt denne kampen.
- Dette er et veldig viktig engasjement, og det er kjempebra at firmaene stiller opp. Det har gått bedre sportslig i det siste, og det er flere tilskuere på kampene. Folk våkner til liv, og det liker vi som jobber for hockey'n i Hamar, sier Coba, og fortsetter:
- Dette er et veldig bra tiltak, og et årlig høydepunkt. For oss er dette ekstra penger som kommer godt med. Vi setter pris på det. Dette er utelukkende positivt, sier Bøe Andersen.


Ørbæk og Jensen selgere


Det er som nevnt lørdag det skjer. Storhamar møter Stavanger, og Cato Ørbæk og Joakim Jensen har solgt inn kronekampen som oppvarming.
- Dette er en bra tradisjon, og vi er kjempefornøyde med responsen. Det er moro å jobbe med slike ting, sier Cato Ørbæk.
Bedriftene som er med på prosjektet får to billetter til kampen, og det er spillerne som skal reise rundt med billettene.
Sponsorene får også ei profileringspakke.
I går hadde de 32 firmaer i boks.
- Vi skal jobbe med dette tirsdag og onsdag også, så vi håper på 40 til slutt. Det er målet vårt, sa Cato Ørbæk til HA-sporten i går.
PS! Lørdag er det gratis adgang for barneskoleelever. Dragons har hatt suksess med publikumsgrepene sine denne sesongen.

Kommentarfeltet er stengt mellom 22:00 og 08:00