Akselerasjonsfelt og ramper i planforslaget som lå ute til offentlig ettersyn, var i henhold til krav om vegnormalene og derfor ikke for bratte.

Det opplyser Rune Kjøs, kommunikasjonsrådgiver i Nye Veier AS.

Etter høringsuttalelsene gikk altså vegselskapet ned til 5,5 prosent stigning, men heller ikke det er transportørene fornøyd med.

– Dagens løsning med cirka 4 prosent stigning nordgående er heller ikke optimal, men i dag slipper man å igangsette vogntogene. Det bedrer både trafikksikkerheten og miljøaspektet, likeledes er det også mindre risiko ved nedbremsing, sier markedsdirektør Morten Tønjumshagen. Felleskjøpet står fast på at fylkesveg 24 bør krysse over E6 og ikke under som i dag. Kraftig gasspådrag i lang tid, gir ekstra støy og økt forurensning. 12.000 vogntog per år kjører årlig ut og inn til Felleskjøpets anlegg i Stangebyen. Dette er over 18.000 passeringer ved Uthuskrysset årlig for Felleskjøpet.

Kommentarfeltet er stengt mellom 22:00 og 08:00