Statens vegvesen skriver i en pressemelding at betongdekket på E6 mellom Jessheim Nord og Mogreina stammer fra 1989 når det ble bygget ny E6 på strekningen.

I løpet av de siste ti årene har betongdekket sprukket opp vesentlig. Arbeidet med utbedring skal starte i mai.

Det er derfor behov for å utbedre strekningen med betongdekke. Etter utbedringen vil strekningen ha asfalt slik som tilstøtende E6-strekninger har, skriver Statens vegvesen.

HEDMARK-FIRMA DYREST

Statens vegvesen har mottatt tilbud fra følgende entreprenører som vil skifte ut betongdekket mellom Jessheim Nord og Mogreina:

Veidekke Entreprenør AS med en tilbudssum på 111.976.130,- pluss moms.

Brødrene Gudbrandsen AS med en tilbudssum på 118.693.554,- pluss moms.

JR Anlegg AS med en tilbudssum på 97.400.400,- pluss moms.

Gjermundshaug Anlegg AS, med hovedkontor i Alvdal og mange ansatte på Hedmarken, med en tilbudssum på 124.451.364,- pluss moms.

PEAB Anlegg AS med en tilbudssum på 95.488.912,81 pluss moms.

BYGGES I TO RUNDER

I gjennomsnitt kjører cirka 22.000 kjøretøy hver dag E6 mellom Jessheim Nord og Mogreina.

Forbi området hvor betongdekket skal skiftes med asfalt, vil trafikken på E6 gå som toveistrafikk i det som til vanlig er den sørgående kjørebanen på E6.

Det er gitt anledning til at trafikken i begge kjøreretninger kan benytte den sørgående kjørebanen i perioden fra 2. påskedag og ut oktober.

Fra 1. november til 2. påskedag vil trafikken gå på fire felt.

Kommentarfeltet er stengt mellom 22:00 og 08:00