Krysset skal stå ferdig i løpet av 2020.

Nye Veier mener konkurransen bør være interessant både for lokale og regionale aktører i tillegg til de største firmaene.

– Nå starter arbeidet med å finne den beste entreprenøren. Med en antatt verdi opp mot 150–200 millioner kroner mener vi oppdraget bør være en spennende oppgave, sier Øyvind Moshagen, prosjektdirektør i Nye Veier E6 Innlandet. 

Oppdraget omfatter blant annet bygging av ca. 1100 meter firefelts motorvei med fartsgrense 110 km/t, alle ramper og tilkomster til og fra E6, ca. 70 meter motorvegbru over Storgata, to rundkjøringer og ny parkering for pendlere, samt flere kommunaltekniske arbeider.

– Dette er et spennende og krevende oppdrag. Ikke minst blir det viktig å sørge for sikker og god ivaretakelse av alle trafikanter i byggeperioden, sier Moshagen.

Nye Veier har valgt å benytte konkurranse med forhandling for anskaffelse av entreprenør.

– Vi mener konkurranse med forhandling er en hensiktsmessig metode for å kunne velge den beste til å bygge Moelvkrysset. Frist for å søke om prekvalifisering er 25. februar, sier Moshagen.

De interesserte entreprenørene må levere tilbud innen 5. april. Målet er å signere kontrakt for oppdraget i løpet av juni 2019.

Klikk for kommentarer
Hva synes du? Du må bruke ditt eget navn hvis du skal delta i debatten. Hold en saklig og respektfull tone og husk at mange kan lese det du skriver. Brudd på disse reglene kan føre til at du blir utestengt fra forumet.
Facebook-kommentarer:

HA-redaksjonen overvåker denne debatten kontinuerlig mellom kl 08 og 22. På natten er det stengt for kommentering.

Vi fjerner automatisk kommentarer med obskøne ord, definert av våre moderatorer. Innlegg som rapporteres som misbruk eller spam blir vurdert av Facebooks moderatorer, og skjules automatisk for den som rapporterer.


Dersom du bryter våre debattregler, kan vi gjøre følgende:
  • Slette kommentaren din
  • Utestenge deg

Vi har ikke redaktøransvar for kommentarer som er fjernet fra offentligheten, og som kun er synlige for din private og lukkede vennekrets. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at du som skriver et innlegg vil være personlig ansvarlig for innholdet enten dette fremsettes på våre nettsider eller overfor ditt eget lukkede nettverk med Facebook-venner. Våre journalister og moderatorer vil ikke begrunne verken fjerning av kommentarer eller utestengning av profiler, utover at det skyldes enten brudd på retningslinjene for moderering slik de fremkommer i toppen av alle kommentarfelt, eller avsløring av falske profiler.