Elevene bak ungdomsbedriften Contra UB la lista høyt da de satset på nettmagasin for ungdom med vekt på kultur i september 2016. Da var elevene på medier og kommunikasjon i gang med andre skoleåret på Hamar Katedralskole. Men som HA også har omtalt, de tok grovt for seg da ungdomsbedriftprisene ble fordelt i desember: De vant førstepris for beste yrkesfaglige bedrift, beste markedsføring, logo, beste samarbeid med næringslivet, beste kundeopplevelse på nett og beste regnskap. Dessuten ble det andreplass for beste ungdomsbedrift.

Contramagasin.no satser på kultursaker i vid forstand, men fyller både med både miljøsaker og skolesaker som opptar ungdom. Fraværssaken ble naturlig nok med.

– Og så lager vi videoer og tar inn debattinnlegg, sier David William Øynes.

Men redaksjonen skulle gjerne sett at de fikk enda flere lesere. Toppnotering på en dag er 360 lesere, men det er mange hverdager med langt lavere tall.

De håper også at enda flere lokale bedrifter vil annonsere i magasinet slik at de kan tjene penger på magasinet – slik en gjerne skal.

– Vi vil fortsette med magasinet ut skoleåret. Vi trives med å være i en redaksjon der vi føler at vi har en stemme, sier Øynes.

Kommentarfeltet er stengt mellom 22:00 og 08:00