I HA 5. oktober gledet Johnsen seg over at Jernbaneverket fikk midler til å fortsette planleggingen av dobbeltspor fra Sørli til Brumunddal.

Ifølge Johnsen skulle det ligge inne midler til å jobbe med reguleringsplan for dobbeltspor på denne strekningen.

Men da Jernbaneverket og andre fikk dukket ned i materien, viser dette seg ikke å stemme.Prosjektdirektør Anne Siri Haugen for InterCity i Jernbaneverket sa på et møte med fylkespolitikere i Vestfold tidligere i oktober at de hadde ventet mer planleggingsmidler til strekningene de er i gang med, og at framdriften trues, også på Dovrebanen. Når HA spør om Johnsen har oversolgt satsingen, blir vi møtt med mye skryt om H/Frp-regjeringens samferdselssatsing.

– Men om det viser seg at det blir behov for enda mer penger, skal jeg selvfølgelig jobbe for det, sier Johnsen.

– Mangel på planleggingsmidler setter framdriften nord for Åkersvika i fare. Er det greit for deg?

– Det er 14 år fram til 2030, og sett i lys av den enorme satsingen på InterCity så er jeg ikke bekymret. Jeg kan berolige deg og leserne med at jeg har fullt fokus på IC og ambisjon om 2030, sier Johnsen.

Klikk for kommentarer
Hva synes du? Du må bruke ditt eget navn hvis du skal delta i debatten. Hold en saklig og respektfull tone og husk at mange kan lese det du skriver. Brudd på disse reglene kan føre til at du blir utestengt fra forumet.
Facebook-kommentarer:

HA-redaksjonen overvåker denne debatten kontinuerlig mellom kl 08 og 22. På natten er det stengt for kommentering.

Vi fjerner automatisk kommentarer med obskøne ord, definert av våre moderatorer. Innlegg som rapporteres som misbruk eller spam blir vurdert av Facebooks moderatorer, og skjules automatisk for den som rapporterer.


Dersom du bryter våre debattregler, kan vi gjøre følgende:
  • Slette kommentaren din
  • Utestenge deg

Vi har ikke redaktøransvar for kommentarer som er fjernet fra offentligheten, og som kun er synlige for din private og lukkede vennekrets. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at du som skriver et innlegg vil være personlig ansvarlig for innholdet enten dette fremsettes på våre nettsider eller overfor ditt eget lukkede nettverk med Facebook-venner. Våre journalister og moderatorer vil ikke begrunne verken fjerning av kommentarer eller utestengning av profiler, utover at det skyldes enten brudd på retningslinjene for moderering slik de fremkommer i toppen av alle kommentarfelt, eller avsløring av falske profiler.