Espern ligger strategisk i forhold til knutepunktutvikling både ved en østlig og vestlig stasjonsplassering.

– Det dårligste for oss, er dersom det ikke blir noe videre utbygging nord for Hamar. Vi håper inderlig på en rask avklaring, sier Mørkved Rinnan.

De ser for seg å starte regulering av en ny bruatkomst snarlig, fortsatt fra Brugata, men i en rett linje til Espern.

– Bane NOR har avklart at den vestre traseen blir på samme høyde som dagens spor. Da er det mulig å gå over med en bru, sier Mørkved Rinnan.

Dersom det østre alternativet blir valgt, blir tilgangen lettere. Espern Eiendom jobber uansett for å komme i gang med utbygging så snart som mulig.

Klikk for kommentarer
Hva synes du? Du må bruke ditt eget navn hvis du skal delta i debatten. Hold en saklig og respektfull tone og husk at mange kan lese det du skriver. Brudd på disse reglene kan føre til at du blir utestengt fra forumet.
Facebook-kommentarer:

HA-redaksjonen overvåker denne debatten kontinuerlig mellom kl 08 og 22. På natten er det stengt for kommentering.

Vi fjerner automatisk kommentarer med obskøne ord, definert av våre moderatorer. Innlegg som rapporteres som misbruk eller spam blir vurdert av Facebooks moderatorer, og skjules automatisk for den som rapporterer.


Dersom du bryter våre debattregler, kan vi gjøre følgende:
  • Slette kommentaren din
  • Utestenge deg

Vi har ikke redaktøransvar for kommentarer som er fjernet fra offentligheten, og som kun er synlige for din private og lukkede vennekrets. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at du som skriver et innlegg vil være personlig ansvarlig for innholdet enten dette fremsettes på våre nettsider eller overfor ditt eget lukkede nettverk med Facebook-venner. Våre journalister og moderatorer vil ikke begrunne verken fjerning av kommentarer eller utestengning av profiler, utover at det skyldes enten brudd på retningslinjene for moderering slik de fremkommer i toppen av alle kommentarfelt, eller avsløring av falske profiler.