- Petter Stordalen er et av fyrtårnene i norsk næringsliv, og vi er spesielt stolte av at slike personligheter velger å benytte vår kompetanse på Hamar. Dette beviser nok en gang at vi nasjonalt kan slå oss frem, og skape overskrifter fra Hamar!

Det sier Kjetil Wold (44) fra Hamar.

Han er kreativ leder og grunnlegger av design og reklamebyråret Anti.

Wold og Anti - som også har kontor på Hamar - bidro da hotelleier og A-kjendis Petter Stordalen nylig ble merket for livet:

Stordalen fikk nemlig tatovert logoen - som Anti har utviklet - over store deler av overkroppen.

HAMARSINGER DOKUMENTERTE

Den profilerte bedriftslederen som er god for mange milliarder kroner valgte Anti da han byttet reklamebyrå.

Da tatoveringen skulle presenteres skjedde det i kjent Stordalen-stil: Med kameraer både foran og bak.

Bilene ble tatt av Hamar-fotograf Jens Haugen og filmen lagd av Magnus Vanem - begge tilknyttet Anti på Hamar.

- Det var spesielt morsomt at Petter valgte å benytte Magnus Vanem. Han er bare 20 år gammel, men et stort talent som allerede har flere store kunder i sin portefølje, sier Wold til HA.

VIL VISE IDENTITET

Hamarsingen jobber blant annet med å bygge opp Stordalens identitet:

- Når Petter bestemte seg for å lage sitt eget merkenavn på selskapene sine var jeg med Petter å utformet den nye identiteten hans. Siden den gang har Petter etablert selskapet Strawberry og blant annet lansert Strawberry Millionen hvor han finner og støtter et eller flere prosjekter han tror på. Gjennom sommeren har vi hatt noen hemmelige prater om Petter sitt ønske om å gå "all in" som han sier på filosofien han har levd etter i alle år. Det var veldig få som visste om dette før det faktisk ble gjort i forrige uke, ikke engang Gunhild Stordalen var klar over dette før han kom hjem med logoen vår på store deler av kroppen, sier Wold til HA.

150.000 seere på FÅ DAGER

- Hvorfor ville Stordalen ha firmalogoen tatovert på overkroppen?

- Han ønsker å bruke dette som inspirasjon til de som følger han både internt og eksternt. Vi har dokumentert dette her på film og gjennom de digitale kanalene han har slik at andre gründere kan bli inspirert og se at det handler om å være dedikert til det man tror på. Vi fikk tegnet ut en spesialversjon av logoen som Petter elsket og når vi var sammen med tatovør Trine Grimm og sjekket hvilken størrelse han ønsket på den, var det et klart ja til det største. Responsen, foruten at Petter er veldig fornøyd, har vært ekstremt bra. I litt over ett døgn ble det generert nesten 150.000 visninger i på hans sosiale-medie kontoer, sier Wold, og legger til:

- Petter er Petter og Strawberry og de flinke folka i selskapet hans er en kunde vi setter stor pris på og jobbe sammen med. Utfordringen og stafettpinnen sendes herved videre til en annen av våre kunder, John Niclas Hage i CC  på Hamar.

Kommentarfeltet er stengt mellom 22:00 og 08:00