I mai i år løste 17.357 personer billett til Ankerskogen. Det var over 4.000 færre enn i samme måned i fjor.

I juni var nedgangen i besøk 11,3 prosent i forhold til juni i fjor.

Redusert besøk har ført til at Ankerskogen ligger drøyt to millioner kroner bak budsjett per 30. juni.

Besøkstallene sett under ett for første halvår, viser en nedgang på 3,7 prosent.

Godt vær

Daglig leder Trude G. Oreld sier at folk rett og slett gjorde andre ting enn å oppsøke Ankerskogen i det fine sommerværet i mai og juni.

– Ankerskogen er veldig væravhengig. Dette er selvsagt veldig kjedelig. Vi ser framover, og jobber for å styrke oss for resten av året. Konkurransen om folks tid er veldig hard. Vi jobber for at Ankerskogen skal være et attraktivt og forutsigbart tilbud, sier Oreld.

De har stort fokus på kampanjer for å øke antall årsabonnement både på bad og trening.

Fikset fliser

I foretakets halvårsrapport går det fram at også velværeavdelingen og treningssenteret har opplevd svikt i salget de første seks månedene av året.

I treningssenteret har færre tegnet kontrakt enn budsjettert. Velværeavdelingen har redusert prisen fordi avdelingen har vært under rehabilitering av fliser. Det medførte en inntektssvikt på 130.000 kroner.

Kommentarfeltet er stengt mellom 22:00 og 08:00