Banken skriver selv følgende i et innlegg:

"Noen kunder har dessverre opplevd feil når de har betalt med kort som har ført til at reservert beløp ikke slettes når pengene blir trukket. Dette har hovedsakelig rammet personer som har benyttet visa til kjøp i utlandet den siste uken, samt noen kjøp i Norge. Det har gjort at kundene får mindre disponibelt på konto enn de egentlig skulle.

Vi har startet feilrettingen og dette vil være løst i løpet av kort tid. Vi beklager til alle berørte, og hvis dette skaper akutte problemer kan dere ta kontakt med kundeservice slik at vi kan finne en løsning."

Det liker naturligvis kundene dårlig, og det er fullt rabalder på bankens facebook-side.

innlegget har i skrivende stund mer enn 300 kommentarer. Enkelte av disse fra kunder som uttrykker frustrasjon over at en slik feil kunne oppstå.

"Hadde time hos lege i Oslo, men fikk ikke parkert pga. "minus" på konto... Takk DnB for at jeg må betale parkeringsbot for å gå til legen... Regner med at dere betaler den boten..?" skriver en.

"Håper dette blir rettet oppi fort ja! Ikke første gang dette skjer." skriver en annen.

"Har over 2400 mindre på konto,og ser at det er belasta dobbelt på kjøp både i Sverige,og her hjemme!!Dett bør tilbakeføres SNAREST!!!!I dag!" skriver en frustrert kunde.

Andre tar banken i forsvar.

"Dere jobber nok så fort dere kan. Og det hjelper at de som jobber på kundeservice er fortsatt blide og forstår situasjonen." er det en som skriver.

Kommentarfeltet er stengt mellom 22:00 og 08:00