• BELØNNING: Premien for "Årets kjøpesenter 2017" er 30.000 kroner. FOTO: NCSC

Torsdag kveld var CC Hamar best i klassen da bransjen kåret sine vinnere under årets Kjøpesenterkonferanse i Stavanger.

I tøff konkurranse med finalistene City Nord og Fornebu S, vant det relativt nye kjøpesenteret i Hamar den prestisjefulle tittelen «Årets kjøpesenter 2017». Prisen deles ut av Nordic Council of Shopping Centers (NCSC).

− Konkurransen i kjøpesenterbransjen er hard, men CC Hamar har lagt lista høyt. «Årets kjøpesenter 2017» har tatt en ledende posisjon innenfor sitt markedsområde, og har meget god vekst. Senteret har gjort seg bemerket gjennom lokalt forankret merkevarebygging, og kundene gir CC Hamar meget høy score i vår kundeundersøkelse.

− Senteret har en god butikkmiks, med en kombinasjon av norske og internasjonale kjedekonsepter, nisjebutikker, spennende spisesteder og en dagligvarebutikk i toppklasse. Senteret har også vellykket integrert treningssenter og helserelatert virksomhet i kjøpesenteret, sier leder i NCSC Norge, Rolf O. Svendsen.

Grundig vurdering

Årets nominerte er valgt ut blant en lang rekke kjøpesentre i Norge, og det er en fagjury som stemmer fram de aller beste. Dette er kanskje den gjeveste prisen et norsk kjøpesenter kan få.

Til grunn for utvelgelsen ligger blant annet en vurdering av senterets markedsføring, drift og organisering, arkitektur, senterutvikling og miljø.

– Gjennom fremragende arkitektur, gode materialvalg og spennende interiørdetaljer har man lyktes å skape en atmosfære som gir internasjonale assosiasjoner. Fellesarealene framstår som lyse, luftige og med innslag av dagslys og plantevegger. For å nå sine mål benytter senteret alle tilgjengelige flater, til og med senterets tak er tatt i bruk, sier Svendsen videre.

Samler hele bransjen

NCSCs kjøpesenterkonferanse er et av årets største og viktigste arrangementer i kjøpesenter- og detaljhandelsbransjen. Konferansen samler de viktigste personene fra bransjen, men også fra kjeder og butikker fra hele landet, og formidler ny kunnskap, inspirasjon og nye ideer til deltakerne.

I tillegg til«Årets kjøpesenter» deles også prisene «Den Gylne Idé» og «Årets butikkjede» ut.

− Oppmerksomheten rundt vinnerne øker fra år til år, og prisene er blitt et viktig verktøy for å inspirere og øke kvaliteten på arbeidet både i kjøpesenter- og detaljhandelsbransjen, avslutter Rolf O. Svendsen i NCSC.

Kommentarfeltet er stengt mellom 22:00 og 08:00