Men direktøren forteller også at det er helt vanlig med avvik i en innkjøringsperiode.

– Det som derimot har vært uheldig i denne oppstarten, er at vi har brukt lengre tid enn ventet på å hente inn avvikene, sier Berg-Styhm, og peker på problemene med datasystemet i reservebilene.

Han mener også at de gjorde de forberedelsene de kunne i forkant.

– RenoNorden gjennomførte en planmessig opplæring av alle våre renovatører. Det er imidlertid begrenset hvor mye man får gjort i forkant. Hovedårsaken til at man opererer med en innkjøringsperiode på 4–6 uker er at renovatørene må kjøre rutene i operativ drift med riktige biler, og faktisk hente avfall for å opparbeide seg erfaring på den enkelte rute, forteller Berg-Styhm.

Klikk for kommentarer
Hva synes du? Du må bruke ditt eget navn hvis du skal delta i debatten. Hold en saklig og respektfull tone og husk at mange kan lese det du skriver. Brudd på disse reglene kan føre til at du blir utestengt fra forumet.
Facebook-kommentarer:

HA-redaksjonen overvåker denne debatten kontinuerlig mellom kl 08 og 22. På natten er det stengt for kommentering.

Vi fjerner automatisk kommentarer med obskøne ord, definert av våre moderatorer. Innlegg som rapporteres som misbruk eller spam blir vurdert av Facebooks moderatorer, og skjules automatisk for den som rapporterer.


Dersom du bryter våre debattregler, kan vi gjøre følgende:
  • Slette kommentaren din
  • Utestenge deg

Vi har ikke redaktøransvar for kommentarer som er fjernet fra offentligheten, og som kun er synlige for din private og lukkede vennekrets. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at du som skriver et innlegg vil være personlig ansvarlig for innholdet enten dette fremsettes på våre nettsider eller overfor ditt eget lukkede nettverk med Facebook-venner. Våre journalister og moderatorer vil ikke begrunne verken fjerning av kommentarer eller utestengning av profiler, utover at det skyldes enten brudd på retningslinjene for moderering slik de fremkommer i toppen av alle kommentarfelt, eller avsløring av falske profiler.