Denne saken dreier seg ikke om en prinsippdebatt om en funksjonshemmet elev skal integreres eller ikke integreres i en klasse med funksjonsfriske elever. Det som må og skal være sakens kjerne er elevenes, lærernes, foreldrenes og fagfolks vurdering av i hvilken grad en slik integrering i sum slår positivt ut eller negativt ut når det gjelder samtlige elevers læringsutbytte, deres struktur og trivsel i skolehverdagen samt deres evne til å utvikle empati og sosial intelligens. Det er faktisk dette Sanna Sarromaa kommuniserer en mening om, men som en del bygdedyrssynsere ikke evner eller ikke er villige til å fatte. En slik karakterbrist får de bare føre opp på sine egne fordummingskonti.

Klikk for kommentarer
Hva synes du? Du må bruke ditt eget navn hvis du skal delta i debatten. Hold en saklig og respektfull tone og husk at mange kan lese det du skriver. Brudd på disse reglene kan føre til at du blir utestengt fra forumet.
Facebook-kommentarer:

HA-redaksjonen overvåker denne debatten kontinuerlig mellom kl 08 og 22. På natten er det stengt for kommentering.

Vi fjerner automatisk kommentarer med obskøne ord, definert av våre moderatorer. Innlegg som rapporteres som misbruk eller spam blir vurdert av Facebooks moderatorer, og skjules automatisk for den som rapporterer.


Dersom du bryter våre debattregler, kan vi gjøre følgende:
  • Slette kommentaren din
  • Utestenge deg

Vi har ikke redaktøransvar for kommentarer som er fjernet fra offentligheten, og som kun er synlige for din private og lukkede vennekrets. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at du som skriver et innlegg vil være personlig ansvarlig for innholdet enten dette fremsettes på våre nettsider eller overfor ditt eget lukkede nettverk med Facebook-venner. Våre journalister og moderatorer vil ikke begrunne verken fjerning av kommentarer eller utestengning av profiler, utover at det skyldes enten brudd på retningslinjene for moderering slik de fremkommer i toppen av alle kommentarfelt, eller avsløring av falske profiler.