Hvis du ikke ønsker å ta ut den kansellerte turen i Cash Points, skal du ikke foreta deg noe. Pengene kommer på kontoen din innen 14 dager!
Ja, det sto så på mailen jeg fikk fra Norwegian tre dager etter at vi skulle ha landet på Gran Canaria, en tur som var bestilt lenge før koronaen. Turen tilbake til Norge var kansellert.
Trygt hjemme i stua var det godt å tenke på at vi slapp å bekymre oss for når vi skulle ha kommet oss hjem igjen. Men pengene? Midt i februar har de fremdeles ikke dukket opp.
Vi er heldigvis ikke blant dem som hadde lagt ut en halv årslønn for å reise jorda rundt i 2020. Men jo lenger jeg dukker inn i Norwegians irrganger på hjemmesida deres, jo mer sta blir jeg på at jeg skal ha tilbake mine 3.500 kroner for den avlyste flyturen!
Det begynner så bra. «Har du spørsmål, velg kategori». Har jeg spørsmål om Cash Points? Nei, jeg har ikke det. Ikke er jeg spesielt interessert i reward-programmet heller. Kanskje jeg finner svar på «Ofte stilte spørsmål»? Jeg kikker gjennom: Ikke en eneste har stilt spørsmål om hvordan de skal få pengene sine tilbake. Merkelig.
«Finner du fortsatt ikke det du leter etter? Kontakt oss direkte. Vi hjelper deg gjerne!» – Å, endelig! Det er da jeg kommer i kontakt med Norwegians chatbot. Har du snakket med den? Ikke gjør det!
Og så, etter mye leting: Krever du penger tilbake? Jeg tror nesten ikke det jeg ser.
Før jeg lukker sida, kommer den kjekke avskjedshilsenen fra Norwegian: «Takk for at du stakk innom! Er det noe mer du vil gjøre når du er her?» – Nei, takk, det holder for denne gang! Nå er det bare å vente, igjen …
LES OGSÅ: Her finner du flere God Dag-spalter fra HAs mer eller mindre korona-frustrerte skribenter