Innlandsperler er en årlig prisutdeling i regi av Hamar og Omegn Markedsforening (HOOM). Fredag var det duket for årets arrangement på Sagbladfabrikken. Dit kom nesten hundre representanter fra reklame- og kommunikasjonsbyråer i hele Innlandet.

– Vi gjør dette for å hedre reklamebransjen i Innlandet og skape lokalt engasjement. Det er mange flinke og kreative byråer her i området, sier Ingvild Keller i arrangementskomiteen.

Jørgen rogne BLE HEDRET

Til sammen ble det delt ut 14 priser i ulike kategorier og et drøss diplomer. I tillegg hadde arrangørene, styret i HOOM, en hederspris på lur, selve Perleprisen. Den gikk i år til Jørgen Rogne, lektor ved medier og kommunikasjon på Hamar katedralskole. Han har lang fartstid fra reklamebransjen, og han driver med illustrasjon og grafisk design, i tillegg til maleri. Ordfører Einar Busterud, som selv startet opp reklamebyrået Ord & Jord i sin tid, der Rogne jobbet, delte ut Perleprisen. Perleprisen henger så høyt at den ikke deles ut hvert år, men denne gangen fant juryen en verdig vinner.

– Inntrykket mitt er at Jørgen er en veldig sosial fyr som blant annet brenner for å få ungdommer ut i reklamebransjen. Han er en skikkelig multikunstner med mye erfaring og stort mangfold, sier Hilde Kloppbakken i HOOM.

møter «de store gutta»

Arrangementet, der til og med maten var lokal, og eneste importerte innslag var konferansier Henrik Thodesen, samlet bransjefolk fra både Hedmark og Oppland. Janne Kolås, Åsne Flyen og Ingrid Vaterland driver byrået Krible på Vinstra.

– For oss som kommer fra helt oppi Vinstra, er det fint å få komme inn i vamrne til de store gutta. Det gir inspirasjon, og det er en fin anledning til å bygge nettverk, sier Kolås.

FIRE PRISER TIL FERSKVANN

Prisene var det juryer i Oslo som hadde bestemt hvem som skulle få, på bakgrunn av innsendte bidrag. Her er årets 14 kategorier og vinnerbyråer:

• Annonse: Ferskvann for Sparebanken Hedmark BSU.

• Logo: KopiGrafisk for Matfatet.

• Nettside: Escio for Nettdekk.

• Kampanje: Ferskvann for Finne hjem.

• Illustrasjon 3D: Ferskvann for iKomm.

• Foto: Anti for Barcode.

• Film: Scootr for Eidsiva Energi.

• App: Vangen & Plotz for Mjøsen skog.

• Design i trykte medier: Morild Design for Volden i Valdres.

• Pakningsdesign: Re-Oslo for Nosim Flattbrød.

• Radio: Ferskvann for Onepark.

• Tekst: Scootr for Eidsiva Energi.

• Utendørs: KopiGrafisk for Matfatet.

• Visuell identitet: Morild Design for Volden i Valdres.

Klikk for kommentarer
Hva synes du? Du må bruke ditt eget navn hvis du skal delta i debatten. Hold en saklig og respektfull tone og husk at mange kan lese det du skriver. Brudd på disse reglene kan føre til at du blir utestengt fra forumet.
Facebook-kommentarer:

HA-redaksjonen overvåker denne debatten kontinuerlig mellom kl 08 og 22. På natten er det stengt for kommentering.

Vi fjerner automatisk kommentarer med obskøne ord, definert av våre moderatorer. Innlegg som rapporteres som misbruk eller spam blir vurdert av Facebooks moderatorer, og skjules automatisk for den som rapporterer.


Dersom du bryter våre debattregler, kan vi gjøre følgende:
  • Slette kommentaren din
  • Utestenge deg

Vi har ikke redaktøransvar for kommentarer som er fjernet fra offentligheten, og som kun er synlige for din private og lukkede vennekrets. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at du som skriver et innlegg vil være personlig ansvarlig for innholdet enten dette fremsettes på våre nettsider eller overfor ditt eget lukkede nettverk med Facebook-venner. Våre journalister og moderatorer vil ikke begrunne verken fjerning av kommentarer eller utestengning av profiler, utover at det skyldes enten brudd på retningslinjene for moderering slik de fremkommer i toppen av alle kommentarfelt, eller avsløring av falske profiler.